Monday, July 27, 2009

My mom, dad & younger sister


Gambar ni diambil mase adik aku yg no.2(yg pakai jubah) semasa hari konvokesyennye. Ayah aku seorg yg amat menyayangi anak2nye. Segala kehendak anak2nye yg dia mampu tunaikan, dia akan tunaikan. Seorg yg b'tanggungjawab, tegas, dan garang. W/pun garang, dia x pernah marah ak n adik2 aku. Tiap kali kitorg buat kesalahan, dia hanya menegur dan mengingatkan sahaja. Kitorg x pernah dipukul. Dijentik pun tidak. Ayah kitorg adalah ayah yg penyayang yg paling best. Syg ayah....

Mak aku pulak seorg yg amat menitik beratkan segala kelengkapan anak2nye. Aku masih ingt lg mase kecik2 dulu. Bekal untuk dibawa ke sekolah mesti mak aku sediakan every morning. setiap kali waktu pagi ketika b'sarapan, aku mesti nk mak aku suapkan aku. Manja btul aku ngan mak aku ni. Sampai la umur aku 14 tahun, aku still nak mak aku suapkan aku. huhuhu.. Tiap kali aku ada masalah, aku akan mengadu kat mak. Dan sebagai mak, dia tahu ape kemahuan dan kehendak anak2nye. So, at the last mak aku ckp, "tahulah mak pilih bakal menantu mak nnt". Keh3.. Mak ni, mcm la kakak nk kawen skrg. Hahaha. Syg mak....

Pasal adik aku ni pulak. Bersekolah di SMK Maahad, Muar and now at Matriculation College at Tangkak. Namanya Nurhazimah. Seorg yg berfikiran matang dan sering mengingatkan aku mengenai soal jawab agama. Saudara mara aku seringkali tersalah sangka mengenai status kitorg. Semua saudara mara aku menyangka bahawa adik aku ni adalah kakak aku. Sebabnye aku ni rendah sikit je dr dia dan sifat dia lebih matang kalau nk dibandingkan dgn aku. Aku ni jenis yg enjoy. Dia ni jenis yg diam. Hanya akan b'cakap bile perlu sahaja. X macam aku, becok semacam. Suke2 hati aku jek. Tp aku dh insaf la. Kalau dulu aku suke buat perkara2 yg x manis dipandang org, cthnye bersosial sesuke ht aku jek. Tapi sekrg ni, aku dh mule berfikir betapa berdosenye diri ak dulu. Ermm...

p/s: insaflah dan sedarlah selagi anda masih diberi peluang oleh-Nya..

No comments:

Post a Comment