Wednesday, June 2, 2010

kek lapis sarawak, jln2, hapdet blog...lalala




lamenye x hapdet..dh 3 bln..mls nk hapdet...huhu
ni gmbr2 utk tatapan ramai..



video

Sunday, March 7, 2010

:: Tingtong Toing!! time.. =P ::








































**bosan2x, letak je la latest pic yg ak bru snap nih.. xd idea nk letak ape kat blog nih..hiuhiu.. (",)

Sunday, February 21, 2010

:: Jalan2x g Kuching ::

malu aku posing cmni..
org kat keliling tgk jek..
dh la kucing2 ni kat tgh2 round about..
hihihi...






amik angin jap..
hirup udara mlm..
dicampur dgn asap2x kenderaan yg lalu-lalang..
pastu blk la...




jln2x lagi...
lagi2x jln2x....
ishhh,, ape la ak nih..
xtau nk tulis ape ni.....hee~~



**cuti2 malaysia....

Wednesday, February 17, 2010

:: Say NO to Valentine's Day ::

**Janganlah kita meniru budaya yg diamalkan oleh kaum jahiliah...tidak septtnye kite ikut budaya yang haram di sisi agama kita sendiri... renung2kan & selamat beramal..(^_^)v

:: Lawatan ke "Long House" ::

Action jek lebih..haha..
Perisai ni ukiran tgn tau...cantik sgt2..
Pasni nk travel tmpt lain lak..




Minum air kelapa kat kebun..
Sedap & Nikmat bile dh penat berjln masuk kebun...
Jauh nk masuk kebun kelapa ni..
Kena lalu sawah padi huma..
Pastu lalu kebun limau..
Pastu bru kebun kelapa ni...

Pakaian untuk tarian ngajat..
Peace No War!!!!
Satu Malaysia nih..ahaksss...


**So, kalo ade mase lapang, dtg r Sarwk.. nk promote Sarwk ni..hee~~ Mcm2 ade kat sini.. Tp Johor tetap di hati.. W/pun ak membesar kat merata2 negeri, Johor tetap kampungku,,, hihi

Tuesday, February 16, 2010

:: Sakit Hati, Tulang Sendiri ? ::

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?


LELAKI: Kamu!!!


WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?


LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa.Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya.

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kes ibubapa dan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan. Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas.

Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran.WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!". LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing" .

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya. Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.


LELAKI: Apa khabar?


WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?


LELAKI: Belum.


WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah. WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.....

Nota Kasih Sayang :
Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai. Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang di kemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah terlambat.Kerana itu, jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh hati.Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.

Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan akibat yang akan diterima?

**Tak perlu mencari teman secantik BALQIS, Jika diri tak seindah SULAIMAN,
Mengapa mengharap teman setampan YUSUF, Jika kasih tak setulus ZULAIKHA,
Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM, Jika tak sekuat SARAH,
Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH, Jika diri tak sesempurna RASULULLAH

Monday, February 15, 2010

:: Sebuah Kisah Cinta, Kasih dan Sayang ::

Pada suatu hari di sekolah, seorang murid bertanya pada guru. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.


Pelajar: "Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang? Macam mana jugga kasih sayang itu nak berkekalan?"


Cikgu: "Ok. Kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di hadapan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali. Dah petik rumput yang PALING cantik, bawa ke kelas."


Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. Ckgu bertanya, kenapa tiada rumput yang di pilih?


Pelajar: "Tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi dah cikgu cakap pilih yang PALING cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik. Tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik."


Cikgu: "Ya. Itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlaku tidak berulang lagi. Dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik. Mahupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi...



**Sebenarnya mesej ni di"create" oleh sorang kawan ak.. then dia send kat ak.. dia kata dia "create" sbb bosan, jiwe ngah kaco mase tu...siap dgn irama lagu lagi...mcm2x jek la kawan ak tu.. cian tol ak dgr kisah dia ngn ex dia.. w/pun ak xtau d real story, tp ak pun prnh rase gak bile hati di"toreh2x".. huhu.. dah3x,, nk jiwang2x lak kat cni.. hee~~

Sunday, February 7, 2010

JODOH


Arini tajuk kite, "JODOH"
haha...ade ape dgn jodoh?? ade jodoh la..ade kebahagiaan, kegembiraan, kepercayaan, ape2 lg lah..umo pun dh bpe dh ni..huhu

**so, kalo ade sape2 yg terbaca entry ni, kalo ade suke kat seseorg tu, tp org tu lak xtau, bleh la kot doa cmni kat Allah S.W.T.........
mudah2an dimakbulkan.. (^_^)

Friday, January 22, 2010

CERITA LAWAK : Mana lebih hebat? Ayam vs Kambing...

Satu hari berlakulah bertengkaran yang hebat disebuah reban kambing dan sebuah reban ayam.. pertelingkahan tu menyebabkan satu kampong heboh… beginilah kisahnya.

Kambing : Apalah kau ni ayam… Baju ada tapi berkaki ayam tak
malu ke… . kah kah kah

Ayam : Kau tu dah baju jarang nampak kemaluan … lagi malu
pa. kah kah kah

Ayam : Daging aku lazat.. enak sehingga menjilat jari..


Kambing : Lazat pun bukan boleh buat korban…


Kambing : Apalah kau ni bertelur sebiji
riuh sekampong

Ayam : Aku bertelur setiap hari… kau tu beranak setahun

sekali.. hebat apakebendanya.

Kambing : Aku hebat… .. yahoooo


Ayam : Aku hebat … . yahoooo


Perbualan mereka yang riuh menyebabkan tuan rumah terjaga lalu keluar melihat apa pasal yang riuh… tuan rumah lalu keluar dan mengambil pisau terus menyembelih kedua dua binatang tu sambil berkata… .. Ha… . sekarang sapa yang hebat..!!!