Wednesday, July 29, 2009

Dun judge a book from a cover..

Assalamualaikum....

Aku bkn nk citer pasal buku...
Tp nk meluahkan rasa x puas ht...
Tp sbg manusia biasa, kita x dpt nk menutup mulut org lain...
Tp aku ngah geram gak ngn somebody ni...
Tahunye ngutuk org mcm aku..
Katanya perangai aku x senonoh la, apa la, t'lalu sosial la, melampaui batas la...
Kita kena ingat, x semua manusia dilahirkan dengan sempurna...
Setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan masing2...
Aku sedar la sape aku...
Tapi jgn la judge aku mcm la aku ni buat kesalahan yg besar...
Aku cume jd diri aku yg sebenar...
Dpd jd seorg yg hipokrit, kat luar je nmpk baik, tp dlm,,,,,,,,,,, "baik x payah!!!!"
Ermmmmmm..... Entah la...

Aku x nak la sebut sape name org tu & x nak la aku m'ceritakan peribadi org tu dgn lebih lanjut...
Hidup mati kita semua kat tangan Allah...
So, jgn la bile kita tgk seorg yg b'tudung labuh tu, semuanya baik.....
Dan jgn la bile kita tgk org yg b'sosial tu semuanya jahat....
Kadang2 takdir hidup seseorg manusia mmg x dpt dijangka...
Jgn la sangka seorg yg kaki botol akan m'jd kaki botol selama2nya...

Seorg kaki botol juga boleh berubah menjadi seorg yg b'gune kpd agama, bangsa dan negara pd mase akan dtg... siapa yg tahu kan??? Kita hanya merancang dan melakukan, tp Allah yg menentukan segalanya...

Ish3..... Aku ni dh t'lebih layan feeling ni... hahahaha..So, now I juz pray n hope somebody yg suke sgt mengata org lain tu berubah n x yah la mengutuk org lain lg.. Cukup la sekadar aku je yg kena kutuk...

Sekian..........

p/s: orang yg mengutuk lebih hina dpd org yg dikutuk...

No comments:

Post a Comment